I believe Claro and Kolbi requires that there is activitie in your prepaid account. Make or receive a call, text, or refill in a 90 day period.
From Kolbi's website:
17 -
¿Puede mi servicio prepago vencer?Si no recargás tu cuenta o no realizás o recibís llamadas, mensajes o usas datos en 90 días, tu línea será retirada en el día 91 y perderás el saldo que tenías en la cuenta.
18 -
¿Después de cuánto tiempo puedo perder mi línea prepago definitivamente?Si tu cuenta permanece 90 días sin ser recargada, recibir o realizar llamadas o SMS o sin uso de datos, tu servicio será retirado de forma definitiva y perderás el saldo que tenías en la cuenta.
google translate:
17 - Can you beat my prepaid service?
If not recharges your account or make or receive calls, messages or use data in 90 days, your line will be removed on day 91 and lose the balance that you have in the account.
18 - After how long is I can definitely lose my prepaid line?
If your account is 90 days without recharging, receive or make calls or SMS or unused data, your service will be removed permanently and lose the balance that you have in the account.
http://kolbi.cr/wps/portal/!ut/p/z0/04_ ... dFQE6axaN/